Tuesday, January 11, 2011

Muslimat haraki itu adalah aku...

Salam mujahadah buat semua rakan-rakan seperjuangan.

Post ana baru-baru ini nampaknya telah menimbulkan kontroversi dan spekulasi songsang sahabat-sahabat perjuangan ana terhadap diri yang hina ini. Mana tidaknya, medan blog ana yang mereka lihat sentiasa dihiasi dengan kata-kata perjuangan dan jihad, dakwah dan tarbiyah, tiba-tiba ana bercerita tentang hati dan cinta, membuatkan mereka bimbang dan rungsing andai ana telah berubah dari seorang serikandi kepada seorang pemuja cinta. Ana menjadi pelik. Bukankah kalian telah lama mengenali ana sebagai seorang yang lantang dalam soal pengorbanan dan semangat dalam mempertahankan agenda Islam? Tidakkah kalian percaya pada ana.. Sama sekali bicara cinta ana tempoh hari bukan ditujukan buat diri ana tetapi atas dasar kerisauan ana pada masalah yang menimpa sahabat2. Namun, ana tidak menyalahkan kalian. Sekurang-kurangnya ana tahu, kalian terlalu cintakan diri ana yang penuh dengan keinginan syahid dan kobaran jihad.

Seperti mana artis yang dilanda kontroversi, mereka pasti akan mengadakan sidang media. Ana juga apa kurangnya. Ana bukanlah artis pujaan atau se'famous' mereka, namun ana juga ingin membuat keterangan kecil-kecilan untuk memperbetulkan persepsi buruk rakan-rakan terhadap diri ana yang ana terdengar cerita ada yang mengatakan ana telah jatuh cinta sehingga melemahkan perjalanan jihad ana. kadang-kadang nak gelak pun ade.. =) Tapi apa salahnya kan kalau ana sudah ada pemiliknya setelah Allah dan Rasul.. hehe.. Namun, apa yang berlaku lain dari apa yang sahabat2 sangka. Ana masih lagi muslimat haraki yang dulu. Yang sahabat2 ingat telah menghilang. Tiada perubahan pada diri ana melainkan untuk menjadi lebih baik. Ya, muslimat haraki itu adalah ana. Ana masih mencintakan perjuangan ini walaupun ana tidak layak untuk bergelar pejuang Islam. Dan ana juga masih merindukan syahid walaupun ana tidak layak untuk berdiri sebaris dengan sahabat2 seperjuangan.

Usah kalian risau akan diri ana. Ana sedang bermujahadah agar terus teguh menyebar dakwah. Tidak kisah andai dimaki dan dicaci. Namun, kadang-kadang sedih hati itu pasti ada. Kerana merasa perit jerih untuk memenangkan Islam. Tapi semua itu ana ketepikan atas kesedaran asalkan Islam yang tertinggi dan tiada yang lebih tinggi dari itu. Ana harap penjelasan ana ini cukup untuk menyedarkan sahabat2 agar tidak kecewa dengan diri ana. Jadi, ana harap lepas ni, sume perlu bersemangat nak bergerak kerja untuk Islam. Jangan terlalu mengharapkan ana seorang untuk berada di barisan hadapan lebih-lebih lagi setelah ana isytiharkan ana adalah muslimat haraki itu. Ingat sahabat2.. Kita sama-sama berjuang, jadi perlu sama-sama berada di saff hadapan. Andai menang, raikan bersama, andai syahid, gugurlah bersama hanya untuk Islam tercinta. 

Ana tidak meminta kalian menghargai ana. Cukuplah kalian percaya pada ana. Janganlah kalian meletakkan persepsi yang buruk terhadap ana hanya kerana post tentang cinta yang ana lakarkan atas niat ana hendak mengingatkan kembali pejuang2 haraki yang lain yang dihimpit masalah hati. Ana hanya sekadar berkongsi pengalaman kerana ana pernah diuji sewaktu masih bertatih hendak menjejakkan kaki ke medan haraki. Percayalah pada ana. Kerana ana adalah MUSLIMAT HARAKI...



p/s: post sebelum ini terpaksa dipadam kerana menimbulkan persepsi buruk terhadap ana. Buat yang sempat baca, moga kita terus bermujahadah untuk Islam tercinta. Ayuh muslimin dan muslimat!! moga kalian menjadi orang hebat untuk Islam dan ummah.. 

maafkan ana andai ana tidak sehebat yang kalian harapkan. ana juga manusia biasa. Punya hati dan perasaan.. Sedang mengislah diri ke arah peribadi sejati.. Mohon doanya.. Ameen Ya Rabb..

wallahua'lam..

Bingkisan hati,

nanie mujahidah

3 comments:

Anonymous said...

Nani...u r the best!! memang terbaik!! I always beside u either near or from far..

tsabit qulubana wa 'ala dinik wa 'ala to'atik

love u.. :)

Anonymous said...

jangan terlalu memuji orang...kejilah dia agar dia lebih baik

Nanie Mujahidah said...

jangan risau.. ana sentiasa dikutuk.. sehingga menjadi sebati dalam diri ana.. sehingga kutukan yang terlalu banyak itu melemahkan ana.. menyebabkan ana mengalami konflik diri.. x pe.. kerana berpegang bahawa Rasulullah mengalami keadaan yang lebih teruk lagi, ana cuba untuk bertahan.. x pe la.. biarlah ana hina di mata manusia tapi semoga mulia di sisi Allah.. AL-Faqirah Ilallah~