Friday, April 1, 2011

Terus Abadi di Jalan Dakwah ini..

Hari demi hari berlalu pergi.. Tahun pula silih berganti.. Begitu juga sahabat-sahabat seperjuangan di tahun akhir yang sentiasa bertukar wajah.. sekali lagi saat perpisahan itu kembali menerjah.. Ya, ana dan sahabat-sahabat yang lain perlu pasrah bahawa ada yang akan meninggalkan kami. Meneruskan semangat perjuangan anak muda di medan sebenar yang lebih mencabar. Kesedihan dan kesuraman bagaikan bakal mengiringi pemergian mereka. Ahh.. duhai hati, jangan rasa lemah tanpa mereka. Kerana kini giliran kau pula membimbing adik-adik untuk perjuangan seterusnya..

Tribute buat semua sahabat muslimin dan muslimat yang bakal menggenggam segulung ijazah, membawa sinar pada agama, membuktikan perjuangan mereka tidak sesekali menjadi fitnah.. Belajar sambil mencabar kan lebih baik.. ^_^


manisnya berjuang bersama kalian..


bersama sifu.. jangan tinggalkan kami.. walibahza sentiasa di hati..


pasti sunyi tanpa kalian nanti..


teruskan perjuangan walau di mana kalian berada.. (mas x termasuk ye.. ada 2 tahun lagi bersama ana..hehe)


kenangan bersama x kan dilupa.. di jalan ini kita bertemu..


usah bicara tentang perpisahan.. kerana pasti sayu di hati..


pasti bersama selamanya..


“Dan yang mempersatukan hati mereka (orang-orang yang beriman). Walaupun kamu membelanjakan semua (kekayaan) yang berada di bumi, niscaya kamu tidak dapat mempersatukan hati mereka, akan tetapi Allah telah mempersatukan hati mereka. Sesungguhnya Dia Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana”. (QS. 8:63)

Semoga ukhwah yang terjalin antara kita tidak akan pernah pupus walaupun jarak memisahkan kita semua.. Terima kasih Ya Allah kerana pertemukan kami di jalan dakwah ini. Sungguh manis rasanya sehingga sukar untuk melepaskan bila sudah tiba masanya..

Namun, lebih ana rungsingkan adalah menghitung tahun berikutnya.. giliran sahabat-sahabat ana sendiri akan pergi pula meninggalkan ana sendirian untuk menjaga adik-adik dan meneruskan perjuangan memandangkan pengajian ana selama 4 tahun manakala sahabat-sahabat satu batch yang lain hanya selama 3 tahun.. Ana akan grad bersama adik-adik la nampaknya.. seorang diri menggenggam matlamat Islam yang di bawa.. Hidup mulia atau mati syahid..

Selamat tinggal senior-senior kami yang dikasihi... Pemergian kalian meninggalkan kami nanti di bumi UKM ini pasti tiada ganti...

“Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui bahwa hati-hati ini telah bersatu berkumpul untuk mencurahkan mahabbah hanya kepadaMu, bertemu untuk taat kepada-Mu, bersatu dalam rangka menyeru (dijalan)-Mu, dan berjanji setia untuk membela syariat-Mu, maka kuatkanlah ikatan pertaliannya, ya Allah, abadikanlah kasih sayangnya, tunjukkanlah jalannya dan penuhilah dengan cahay-Mu yang tidak pernah redup, lapangkanlah dadanya dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepada-Mu, hidupkanlah dengan ma’rifat-mu, dan matikanlah dalam keadaan syahid di jalan-mu. Sesungguhnya Engkau sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong”.


Semestinya terus abadi di Jalan Dakwah ini.. Jangan lupakan kami adik-adik kalian.. bakal penyambung mata rantai perjuangan dan pengorbanan.. T_T


Memori di hati,


nanie mujahidah..

1 comment:

asSakeenah said...

kenang daku dalam doamu... :)