Tuesday, January 3, 2012

Benarkah Aktivis Dakwah juga melakukan jenayah??

Salam penuh kecintaan buat semua sahabat-sahabat satu fikrah, satu aqidah walau dimana jua kalian berada. Sedar x sedar, kini kita sudah memasuki tahun baru Masihi, 2012. Pantas masa berputar. Sungguh manusia itu sentiasa berada dalam kerugian.. Dan pada masa yang sama, saya juga menyedari bahawa SINGGAHAN ILMU saya ini juga sudah lama bersarang dan tidak diisi dengan mutiara-mutiara ilmu. Allah, rasa bersalah kerana tidak menjalankan amanah untuk menyebarkan walau sepotong ayat melalui medium ini. Maafkan kelalaian saya ini.

Dalam tempoh masa ini juga, hampir di setiap universiti di Malaysia, kebanyakkannya sedang melalui fatrah peperiksaan. Kalau di luar negara, x tahu la pulak. Dan sedang saya berjalan-jalan di laman sesawang, terbuka lah satu entry oleh Ustaz Hasrizal yang berkait rapat mengenai akademik dan para aktivis dakwah sekalian. Memikirkan keadaan saya yang tidak dapat memberi komitmen lagi setakat ini untuk menulis memandangkan lusa akan menduduki kertas peperiksaan, oleh itu, sukalah saya untuk menekan butang SHARE pada penulisan beliau.. hehe.. Jom baca! 

http://saifulislam.com/?p=2070


Entry ini bertajuk JENAYAH AKADEMIK AKTIVIS DAKWAH..


Moga-moga kita tidak melakukan jenayah ini. Mana la tahu nanti boleh kena AUKU.. hehe.. (",)
~nantikan penulisan saya dalam tempoh terdekat ini. Mungkin selepas tamat fatrah exam. Moga kita sama-sama beroleh kecemerlangan dunia dan akhirat..




 

AKADEMIK 

VS

AKTIVIS DAKWAH



Salam mahabbah buat semua dari NANIE MUJAHIDAH..

1 comment:

Anonymous said...

Salam blogger, kak. hehe.. selamat menghadapi exam ^__^

http://pawakadaksina.blogspot.com/