Tuesday, January 8, 2013

Setahun yang lalu...



Subhanallah. Pantas sungguh masa berjalan. 2012 telah melabuhkan tirainya dan 2013 mula menyapa kehidupan ummat manusia. Penulisan saya hari ni adalah kerana keterujaan saya mengenai peristiwa pahit yang berlaku pada saya setahun yang lalu. Benar, setahun yang lalu. Rasa macam baru je alami.. Fuhh!

Tarikh yang sama, tanggal 8 Januari 2012.. Peristiwa yang membuatkan diri saya sampai tahap x boleh tahan lagi dah. Perang besar dengan seorang muslimin yang panas baran sehingga merendahkan maruah saya sebagai seorang muslimat atas satu isu besar yang kami tangani bersama selaku kepimpinan mahasiswa waktu itu. Hingga lahirlah post saya bertajuk "izinkanku melepaskan nanie mujahidah pergi". Allahurabbi.. 

Tapi bila diulang-ulang baca luahan saya itu, kelihatan sungguh sengsara saya waktu itu. Saya pun telah melupaikan bagaimana rasanya. Sungguh epik post itu. Mujur saya mencoretkannya untuk menjadi tatapan anak cucu saya nanti.. ^_^ Apepun, kadang-kadang rasa lucu itu tetap ada. Lemah sungguh saya waktu dulu. Kini saya lebih matang. Kerana memegang amanah sebagai kakak kepada adik2 seperjuangan saya. Takdir saya untuk menjadi 'ahli' yang paling senior untuk memantau kepimpinan baru mahasiswa dan juga perjalanan gerak kerja dakwah kampus. Jangan salah faham, saya ini bukan siapa-siapa tanpa pertolongan dan rahmat Allah. Tidak banyak membantu pun untuk mereka, sekadar berkongsi pengalaman sedia ada selama 4 tahun bertapak di alam kampus. 

Alhamdulillah, masa juga telah bersilih ganti. Saya amat mengharapkan perjalanan tahun yang baru ini baik-baik sahaja hendaknya. Rasa lemah itu masih ada, namun kekuatan itu bertambah kali ganda untuk saya tetap bertahan dan bertahan agar air mata saya tidak gugur sewenangnya. Perkara biasa di jalan ini. Saya pun sudah berikrar untut setuju berada di dalamnya.

Moga Allah redha padaku juga pada gerak langkahku.

#Astagfirullah


Saya bersama adik-adik seperjuangan kecintaan saya. Alhamdulillah kasih ini bertaut di jalan dakwah.. ^_^

1 comment:

Unknown said...

Owh,baru ku tahu mengapa tiba2 nak tukar nama masa tu..ada konflik rupanya..smga akak terus kuat^^