Wednesday, March 27, 2013

Aku di jalan ini..

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.


"Jika kita cintakan Rasulullah S.AW, kita juga perlu cinta pada perjuangan baginda"

~Jangan pernah ada secalit pun rasa menyesal bergerak kerja untuk Islam. Pilihan di tangan kita. Jika kita tidak mahu terus berada di jalan ini, Islam tidak akan tergugat sedikit pun dengan ketiadaan kita. Kita yang akan rugi bila mana Islam menang, kita bukan salah seorang yang menggerakkannya. ^_^


Saya tidak pernah taqlid pada sesuatu secara membabi buta. Saya faham perjuangan ini dan mengapa saya perlu menjadi salah seorang daripadanya. Kerana saya diciptakan untuk menyembah Allah dan menyatakan ketaatan kepadaNya.

وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
Dan Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepada-Ku.” (QS. Adz Dzariyat: 56)
Dan salah satu jalannya adalah dengan jihad menegakkan kebenaran dan menyebarkan syiar Islam. Moga Allah redha gerak langkah kakiku dan juga sahabat-sahabatku. Ameen.




Saya cintakan kepimpinan Ulama'

~Al-Hubb Huna~

No comments: